Monday, July 27, 2009

XTVT GOTONG ROYONG

Semalam (26/7/09) taman perumahan aku mengadakan gotong royong membersihkan kawasan persekitaran, mudah jer sbb setiap penghuni hanya perlu membersihkan bersama-sama lorong rumah masing2 jer... x perlu pergi jauh2 dari rumah... xtvt yang semakin dilupakan, tp Alhamdulillah persatuan penduduk tempat aku ni kira aktif jugak dengan pelbagai xtvt, tp aku kureng dah sejak berfamily nih..hehehhe.. dolu mmg aktif jugak sbb mmg sejak bujang duduk kat taman perumahan ni, ramai yang kenal dengan aku tambahan pulak aku bekerja dengan pemaju yg membina perumahan ni.. hehehehe... kira terkenal jgk ler aku nih!!..kakakkakakka...

amboi3x... kemain lagi 'encik supervisor' abg man (baju coklat yg paling 'kecik' tu.. :P ) tersenyum bila tgk anak2 buah tekun buat kije terutamanya anak bujang yg x penah pegang penyapu/cangkul tu.. :P yg berikat leher tu.. jadi tukang tunjuk jer haritu... kalo x sure satu taman dia tulun bersihkan jugaks.. laki sapo larr tu... :D

sambil wat kije pembersihan diluar rumah ni.. sambil2 tu bule gek trim pokok2 munge (kak sham brbaju ijo tekun mmbelek pokok munge) /pokok mangga kat luar tu.. nasib baik ler ada jiran 'kontraktor potong pokok' abg lan & kak ida yg baik hati sponsor 'sensor' free.. nah! ko lapang sikit depan umah aku tu, pokok mangga dah ditrim, tp hat yg ada berbuah tu, aku x trim ler, insyaallah dapat ler merasa buahnya yg amat manis & harum tu sedikit masa lagi... ishhh.. mcm dah terbau2 jer..bau buan mangga tu... :P

hidup berjiran ni kalo dapat jiran yg sepakat, mmg membawa berkat, tengok ler tu.. kak shikin (yg berlengang sambil pegang tupperware tu..) sponsor makanan lagi.. sambil tengok org trim pokok mangga, dpt lagi makan kek, sandwich sardin & buah doyan.. hehhehehe... semoga murah lagi rezeki akak shikin & abg sani sekeluarga.. persatuan bagi air mineral jer... hehehe.. x per2x.. lenkali bila ada xtvt cenggini bule ler kami prepare lagi acara sampingan yg lebih happening ....

Balik semula cerita asal, oleh sebab malam sebelumnya hujan, maka xtvt bermula sedikit lewat dari yg dijadualkan, tp Alhamdulillah.. mendapat sambutan dari jiran2 tempat aku ni.. ada gak yg x kuar tunjuk muka.. hmm.. bese ler kan... tp kami x kesah, janji xtvt sehat cenggini dapat dilaksanakan untuk tujuan bersama.. kan!kan!kan!.. yang lain tu kira...lu pikir sendiri lerrrrrrr!!! :P



No comments: