Tuesday, July 14, 2009

MANGO SMOOTHIE ICECREAM


Yeeeehaaaaaaaaa..... meh kita makan mango smoooooooooooooooooottthie eskrim... weyyhhhh.. siap tukar lak nama resipi ni... ampuuunnnnnnssss dehh.... :P

Kat umah aku ni kalo ada buah-buahan.. x de sape nk pandang, tambah lagi kalo buah yang kena buang kulit dulu baru bule makan.. eeeeeee... harus menopos cenggitu jer.. geram tau! :( so my sis yg rumah selang bbrape pintu tu.. ada bagi buah mangga 2 biji (pokok dpn umah dia) masa tu masih muda lagi.. since masih muda aku pon buat dek je larr... simpan jer atas meja x tau nk wat per.. lagi pun kalo nk wat kerabu-kerabi ni... kang aku sowang2 jer yg layan... maleh lahh... simpan jer sampai masak :) last2 aku tengok dah lembik dah w/pon kulit nampak ijo lagi... so aku kupas kulit pastu makan sehiris.. makkkk aiiii masam u :( pastu potong sebijik lagi..hmmm... yg ni manis... tetiba.... TINGGGGGGG!!... dapat ler idea nk wat smooottttie ni... sayang kan.. satu masam satu manis, sure buang jer yg masam tu... teringat pulak ada resipi wat cenggini... tp masa tu ingat2 lupa jer larr pe ke bahan nk kena taruk... tp yg aku ingat.. just letak susu segar & blend.. ada tu pulak kata letak yogurt... maap ler.. byk pulak aritu tertgk resipi tp x hengat sapanyer tp salah satu yg aku hengat .. resipi kak yatie.. since mangga tu satu masam satu manis, x yah ler letak yogurt lagi kannn.. kang bertambah masam larr pulaksss... so, campuran nya aku letak susu segar & sedikit gula jer larr... bagi seimbangkan rasa smoootie ni... pastu.. tengok2 x de sapa yg nak makan jam tu.. hmm... masuk peties ler jawabnye..



so semalam, walaupon tengah sakit pewot... aku melantak ler sikit smootie yg dah jadi eskrim nih!.. berdua ngan dak iQa (antoo mangga nih!) hmmm... sedappppppppppp woooooo..... :D mari2..kalo nk rasa... ada lagi stok kat peties tu! nak? datang umah okeyh.. x kose nk ngantor!! :P sendiri mau ingat ya!!... ahhahaha... (paham2 je larr ye sapa itew org yg kumaksudkan... ;P )

wakakaka..punye larr panjang story pasal smooooootie ni ek? ;P

No comments: