Saturday, July 4, 2009

LEMPUK @ JEM DURIAN



HAAAAAAAAAAAAA.... ini ler yang menjadi pujaan hatiku...

Jeng3x... jem a.k.a. lempuk duriannnnnn....bukan lepok okeyhh.. L.E.M.P.U.K @ J.E.M D.U.R.I.A.N buatan air tangan Bonda kesayanganku dari kampung... emmm..alahaiii.. macam tetau jer anakanda dia tengah terrrringgginnnn sesangat nk makan mende alah ni!!.. sejak nampak kat umah CMG aritu... terusss ler... terrrringggiiinnn tu datang... maklum ler... makanan nostalgia tuhhhh!!!.... yang bestnya mak cakap dia pakai isi durian belakang umah kami dikampung nunnn...hmmm.. besttt wooo... maklum ler pokok durian yg berusia hampir/telah pn mencecah usia 100 tahun tuuuuuuuuu.... memang kelassssss u!!! :)


Tapi kali ni lempuk @ jem durian ni lebih terasa keenakkannya sebab mak aku tambah santan kelapa... hmmm.. bertambah2 ler harummmm baunyerrr.... sapu kat roti...hmmmm... kalah jem stoberi/marmalede kat supermarket nunnn!! :P

Sesapa nk resipi..p skodeng kat umah Ah Mat gebu tu ye.... :)

1 comment:

Some Tea along the road... said...

Boleh mintak tolong maknye buatkan untuk Kak Pah? Kak Pah nk bg kat sahabatnya yg tengah sakit kronik. Kalau boleh tolong bagi no fon ye. Saya cuma tolong sampaikan bagi pihak beliau. Nanti saya bagitau beliau. Oh by the way Kak Pah tu Datuk Sharifah Aini. Beliau tgh cari lempuk durian buatan kampung. Kalau tak boleh pon takpe :) Mana lah tau boleh bantu.