Wednesday, July 15, 2009

KARI SOTONG LAGI.....


Memenuhi permintaan anak dara sowang kat umah ni.... Kari Sotong... kebetulan bawak dia p pasar tani semalam, pastu mintak cari yang ada telur.. adededehhhh... macam- macam pulak budak montel sowang ni... tapi belek2 punye belek.. dapat ler jugak yg bertelur tp x banyak lagi pun nk cepat sbb pastu nak antar dia p ngaji pulak.. Masa potong sotong tu.. saje je potong lain2 bentuk.. hehhehe... nampak cam menarik pulak.. lagi pun aritu ada tanya kat kakmek nganu camner nak potong sotong yg kelar2 cam kat restoren tu.. x hengat pulak kekmek ada reply ke tidak... so tu yg wat xperimen tu.. nasib baik jadi.. kekkeke..


Kepada yang nk tau jugak camner nak dapat sotong kelar2 camtu... senang jer... sotong dibelah kemudian kelar2 dibahagian dalam jangan sampai putus pulak ye.. nnt bila dimasak dia akan bergulung camtu dan kelar2 tu akan terbentuk larr camtu.. hehehhe.. sowi eh... x tau nk explain camner.. lebih kurang cenggitu larr... ok... layannnnnnnn.... nasi pun dah masak tu.... :P

4 comments:

cikmanggis said...

salam masz...laparnya perut bila lalu tepi rumah Masz ni..rupanya bau kari sotong!..sedapnya..presentationnya pu..menarik!

masz_73 said...

cikmanggis,
wslm... dapat ke bau kari tu... ye larr, puutrajaya - kajang dekat jer kannn..... :)

Nor said...

wehhhhh.. nak kutip royalti nih.. bak kari sotong semangkuk!

masz_73 said...

knor,
nak royalti ek? meh datang umah...:P x datang camno nk sign cek royalti tuh! :P