Wednesday, July 8, 2009

GULAI DAGING KAMBING


Resepi akak mek nganu.... rempah pun datang spesel dari nganu jugak nih! billion-billion terima kasih dear... :)

hmmm... actually kalo tanya pendapat orang sekeliling yg telah merasa gulai ni...sumer kata .. sedappp... except myKing..huh!.. penat aku masak beriye2!.. x kena lak kat tekak dia.. dia kata kenapa x masak cam gulai/kari yang selalu aku masak tu?! :O ish.. sesekali kena larr pelbagaikan cara memasak kan.. asik wat yg sama jer.. x de variety ler kan.... sudahnya aku tengok dia makan lauk sardin semalam jer... hehehhe.. orang masak sedap2 dia kata x kena ngan selera dia pulak! :P boring kan!!!... agaknya dia x suka ada bau daun pandan tu kot.. ye larr myking ni mmg ada "kepantangan" dalam bab makanan, macam kalo sambal nak pedas, jangan ada rasa manis, mmg dia x layan dah sambal tu.. pastu kalo wat nasi lemak, jangan letak kayu manis, hmmm.. memang kena bebel :( so on... kira ada jenis2 masakan yg dia memang x kan makan kalo x mengikut piawaian dia.. kekkeke... itu ler myKing.... orang yang simple dimple.. tp bab makanan... cerewetttttttttttttttttt!!!... yang simple pn ok tp......... mesti nk yang kena ngan tekak/selera dia. Kalo x.. jadi macam malam semalam ler... :P (ampunnnn lalinggg... terrlebeyhh sudahhh.. :P )

Neeway... itu ler sebahagian dari kehidupan kami sekeluarga, lain orang lain seleranya... ;) - jgn ada yg tersinggung ye... :D ( kalo nk diikutkan... isteri ni lagi ler tersinggung tauu.. hukhukhuk!! :(( )


kepada kak mek nganu... jangan ghisau... gulai mu itewww... memang sedap & sesuai kat tekak aku, bakal menantumu :P & kawan2ku... marbeles!! pagi ni siap wat cecah ngan roti lagi.. sedappp....;P


Selingan :


Semalam p pasar tani..jumpe ngan jeli kelapa ni... rega RM1.50 satu.. eh.. sedappp larr.. macam makan jeli sumi tu... hmmm lenkali leh gak try test buat sendiri kt umah... kena p carik resepi kat umah kak mek nganu nih!!.. zasssssssssssss.....

5 comments:

Nor said...

ooo patut la hukhukhuk jer masuk rumah akak td.. sedih ya.. syian dia.. tak per la, kalau tak abis bg kat akak, akak wat cicah roti.. :)

CikMin said...

huh...ni menu peberet asben ni...sodap2...

masz_73 said...

knor,
tu larr kan.. tekak masing2..:P ish.. x sempat nk simpan tuk akak ler.. menantu dah makan licin dahhhhhhh... muahahha..bior ler org yg x suka janji kita suka... kan!kan!kan! :P


Cik Min,
ooOO pebret asben cikmin ek? molek le gitu x yah fenin2 nk masak lain kannn... ;)

blogresipi said...

Sedapnyer gulai kambing... cicah ngn roti canai ker, alahai...

masz_73 said...

blogresipi,
bukan roti canai.. roti wholemeal jer.. konon2.. nk balance kan lemak - fibre... muhahahaha.. bule gitu? ahaksss :P