Tuesday, November 4, 2008

BUN MANIS

Tengah malam semalam aku uli tepung nak buat bekfast anak² utk esok (hari ni) memandangkan stok kokocruch dah abis dan aku malazzz sgt nak pi beli so.. sendiri tanggung larr kan..eksen plak tu x nak beli kat babu jual roti pakai van tu.. amik ko! orang lain sedap tido aku lak berpeluh sakan uli tepung!! kekekke... main uli² tapi x tau lg apa nk letak inti.. dan nak buat bentuk apa.. hmmm... sudahnyer.. jadi ler variasi bun manis... macam² ada...ada yg aku letak inti kacang merah, choc ganache dan jugak kastard - ni sumer lebihan masakan sblm ni.. hehhehe.. jimat cermat... :P


Sebelum dan selepas dibakar


Versi Inti Kacang Merah - sll kalo kat kedai ciput jer inti dia..nah ko! buat sendiri larr katakan..sumbat jer larr sebesar bola golf.. terasa u.... :P


Satu²nyer inti choc ganache -lebihan buat topping cake.. kena share 2 bradik tu..kekkekeke.. mana tau 2 2 pon suka yg ni nyer version... len kali buat lg larr npknyer... (antu coklat!)


yang ni kosong jer dalamnyer.. cuma letak kastard kat luar
yang ni just letak topping kastard & choc ganache..bila masak jd sememeh jer.. tp sedap x per..ahaksss..
Resipi ni aku godek dari dapur Cik Mat Gebu kita tu..yg katanyer dia pon amik kat blog Cik Noraini.. (yg aku x kenal lg.. ) timo kasih larr yo pakcik mat.. n cik noraini.. bg resipi sempoi ni... sodap lak tu.. lombut gobu yo..macam ko Mat!! ahaksss.... ampooonnnn.... :P

No comments: