Thursday, August 13, 2009

HONEY CHICKEN WING


Ini resipi Chicken wing goreng hantam saja.... kakkakaka.... bila balik kije, singgah Giant nk beli barang dapur sikit... tetiba teringat pulak nk wat chicken wing cam kat umah mak yung Hana atau umah mek nganu (umah orang lain pun nampak juge, tp sbb umah 2 meks ni yg selalu betul2 disinggah.. tu yg teringat nama diaorg jer... ahaksss.... :P ) bila nk prepare bahan2 tu... ingat2 lupa plak apa bahan sebenar yg diaorg pakai... tengok2 ada ler 1-2 bahan yg tertinggal yg lain sama jer.. hantam saja larr labuuu... janji ada rasa & pastinye x tinggal sekeping ponggg sbb anttooo ayam sudah hantam sumerrr... :P

comei x mini grater tuuu... senang kije acik, senang jer nk sagat bawang/halia jimat tenaga & ruang ;)


mOh kita C&P dari umah mek nganu ye.... thanks to Hazila utk resepi ni...

Bahan bahan

3 pcs chicken wing
2 ulas bawang putih
2 ulas bawang merah - lupa letak
2 cm halia
1 cm kunyit - x letak
1 sudu makan kicap pekat
1 sudu makan madu
sedikit garam
sedikit serbuk cili kasar ~ yg ni K.Nor sj tambah - kita pn letak gek :P

Cara cara
  • Kisar semua bahan kecuali chicken wing, kicap dan madu.
  • Masukkan chicken wings ke dalam bekas, tuangkan bahan kisar tadi.
  • Masukkan juga kicap dan madu. Gaul semua bahan hingga sebati. Perapkan selama 1 jam. ( saya perap tak sampai 30 min pun) - me too
  • Panaskan minyak dan goreng hingga masak.

5 comments:

ai said...

Kau jahat la kak!!! sedapnya aku tengok ciken wing ni...

Nor said...

tecik & tiut jer grater tuh! tak padan dgn jari tuan dia hehe

blogresipi said...

cutenye penyagat kecik tue... kena simpan elok2 kang hilang susah mau carik.hehehe

anese said...

hmmm..mana nasi panas ni...sedapnyaaaaaaaaaa!!!!

masz_73 said...

ai,
weyhhhh.. mmg sedappppp... muahhahaha :P


k.nor,
huh! jari tuannyer tu jari berseni mmg camtu.. kakakkaka... :P


blogresipi,
ahahhaha... senang guna & senang ilang jugak kan... kekekeke :)


anese,
hehehe.. x yah nasi panas, kita ratah jerrrrrrrr.... perghhh :))