Sunday, April 12, 2009

RENDANG AYAM & KETUPAT MINI


Alhamdulillah..... ini lah saje hidangan kami hari ini :P merangkap lunch & dinner, makan benda yang sama.. apa nk buatkan kita hanya merancang tapi Allah yang menentukan...

Tiap2 hari tengok kat umah kengkawan duk jamu pulut & rendang jer so virus tu dah menular kat umah ni jugak!.. ahahhahaha.... tp aku x wat pulut (no stock) aku wat ketupat mini (ready made) stock sejak raya lepas... weyyhhh.. tahun lepas tu.. kekekke tp masih lom expired lagi.. lama lagi wooo... :P hmmmm... terubat larr jugak "kengencesan" org x mengandung ni.. wakkakaka...




Sambil melayan makan ketupat & rendang ni, aku dikejutkan dengan berita my Kak Ngah kemalangan dekat Senawang sewaktu nak ke KL... fuuuhhhh... tersentap woo... kereta berpusing 5-6kali tp Alhamdulillah... semuanyer selamat kecuali keretanya sahaja yang kurang selamat abis kemek hancur bhg depan .. kemalangan hanya melibatkan 2 kereta tp kereta yang satu lagi x teruk mana ... Kemalangan tu berpunca dari limpahan air yang menyimbah kecermin kereta akibat hujan lebat petang tadi... Alhamdulillah... hanya itu dapat aku ucapkan.. syukur kehadrat Illahi kerana my Kak Ngah, anak & menantu serta seorang kawan terselamat dari sebarang kecederaan begitu juga ahli keluarga kereta yang satu lagi.... Subhanallah...Alhamdulillahhh...

Oleh itu kepada kawan2 diluar sana... BERHATI-HATI DIJALANRAYA ok!! :)

2 comments:

Ana Ali said...

mas, sib baik lah aku tak mengandung... mengidam gak bila tengok nasi impit ngan rendang ayam tuh...

masz_73 said...

Ana Ali.. kekkeke.. mmg nasib baik kalo x... kwang3x.... :P