Sunday, April 26, 2009

GULAI TULANG & SAMBAL TOMATO



Sejak minggu lepas dah target nak buat gulai tulang rusuk lepas nampak kat umah kak Ton tapi dok pikir jugak dalam kepala gulai?! apa beza gulai dan kari dan rasanya orang sebelah utara/timur menggunakan perkataan gulai manakala aku, orang selatan rasanya panggil kari sahaja, hmmm... x tau larr ye ke tidak ek? aku pun kurang pasti.. tapi bila ditelek penggunaan bahan dalam membuat gulai ni.. sama jer macam nak buat kari... so, sendiri pikir larr ye! :P



Lunch kami hari ni, hanya gulai tulang (berdaging ler.. ), sambal belacan tomato, ulam timun dan keropok ikan... hahahhaa... memang sesuai sangat ler kan buat ubat orang yang tengah batuk koh!koh! koh! koh! ni kannn... :P

Aci x orang tengah diet makan camni ek? kakakkakaka.... layannnnnnnnnnnnnn :P

yang ni plak saje je nak bagi nampak sambal belacan tomato ku itewwwwww :P


saje jer nak letak banyak-banyak gambar hari ni... ok kan!! :))

1 comment:

nas said...

yummie...
sedapnyer...terliur sy, nk buat gak la...tengah nak masak tulang
ni tp tak tau apa resepi yg sedap.


slm perkenalan.
nasibah