Sunday, April 26, 2009

APPLE PIE



Yang ni pulak antara menu yang dah tersenarai sejak 2 minggu yang lalu, kan aku dah cakap, mood baking membaking ni tetiba jer datang menyerang, lidah ni pulak asik nak rasa benda yang manis aje... wohohoho... bahaya betul larr.. baru jer nak mulakan azam nak ber diet.. muahahahha... jangan ada yang muntah okeyhhh, sejak seminggu lepas aku dah mula dengan x mengambil nasi sebagai menu utama, hanya roti serat sahaja dengan salad.. ehhhh.. x percaya ek!.. ada sebab kenapa dan mengapa aku dah mulakan balik diet-miet ni... ahahahha... jangan x tau, tunggu je lar sebulan setengah lagi.... masa tu baru uols tau kenapa ye!... ahahhahaha... sementara tu, layan jer larr menu2 kat umah ni ye... :P


Lepas penat melayan xtvt anak daraku yang sowang tu kat luar tadi, kitaorang layan pulak dengan apple pie ni buat pemanis muka, eeehhh... pemanis mulut..... ni bukan minum petang dah ni... minum diwaktu kala nak maghrib dahhh... resepi ni dicilok dari rumah Ah Mat Gebu kat sedenak nun... timo kasih yo mat...

cuma kat sini aku nak kongsi sikit something mengenai pie ni, pada keseluruhannya memang sedap cuma part doh pie tu aku cadangkan pada sesiapa yang nak buat pie ni, menggunakan resipi doh pie oleh Lemongrass, sebab ianya lebih rapuh dan cair bila dalam mulut... manakala resipi yang ada pada AMG tu, bukan x sedap tapi kurang rapuh...tapi bergantung pada siapa yang memakannya, ada yang suka macam tu dan macam aku & family especially myKing, dia lebih prefer resipi doh pie LG tu.. lebih rapuh dan sedap = puncanya doh AMG tu x cukup nak menutup keseluruhan pie tu, so aku buat 2 jenis doh kat pie tu, yang bawah resipi AMG manakala yang bahagian atas tu resipi LG :) neeway thanks a lot to both of u = AMG & LG toce-toce-toce................. ok buhbyeeeeeeeeeeeeee... :))

2 comments:

zana @ ros hassan said...

selalu tgk org wat apple pie...dok simpan hajat je nak wat...tapi belum ter rajin nak buat doh dia tu hahahaha. post le resipi tu kat blog ko...malas le nak layan blog lan plak hehehe.

masz_73 said...

kzana @ ros hassan, oh itu macam ka? hehehe.. bukan apa sbb bukan resipi asal dari kita.. tu yg dok letak link org empunye resipi tu... tp Insyaallah nnt kita postkan resipi tu ye... :) x pon kita email jer larr kat akak! ok x?