Monday, February 2, 2009

KEK KUKUS VELVET HAWFLAKES III

kek kukus versi yg pertama - yg ni lepas dikemaskinikan..

Hmmm.. x sangka ramai pulak peminat kek kukus velvet hawflakes kak fida myr ni tauuu... ribuan terima kasih pada kak fida sbb brkongsi resipi yg simple & sedap ni.. ramai peminat tauuuu kek niii!!! :)

Sabtu lepas, my k.long tetiba tipon kata nak order kek yg dia makan aritu.. anak dia yg suke katanyer.. kata nak bawak esoknyer (ahad) ke rumah adik iparnyer di Seremban ada kenduri. Hmmm.. esok? terkejut aku!.. dah ler penat buat CC & MC x abis lagi (maklum ler tido kul 3pg pastu keje plak esoknyer half day) time klong call tu dah kul 4ptg.. lagi pulak nk 2 biji sekali... adeehhh... bule ke ni? tp sebab kesian pulak dgn klong.. yg selama ni penat jd bbsitter aku, aku ye kan jugak ler.. petang tu..aku tido jap, penat sgt rasanyer badan.. ye lar pestaim amik order dari pengantin.. sure nk yg perfect kan.. kang org kata apa pulaks.. bukan free.. tu yg buat sehabis baik.. hmmm.. camtu larr gaknyer dgn member2 yg mmg dah buat biz ni kan.. sure letih gilos.. hehehhe.. aku ni belum lg bole tanding tokey2 CC kat luar nun... jauh sgt.. jauh panggang dari api... (taugeh kott?) :P masih meniarap lagi.. ehhehe.. merangkak pon belum.. :P

akhirnyer berjaya jugak aku membuat 2 biji kek kukus ni.. walaupon trpaksa bersengkang mata sampai jam 4pg.. (sbb mula mengukus jam 11mlm) heehhehe.. lambatnyer kan aku buat keje.. maklumler nk kukus satu lapisan ke satu lapisan.. 2 biji pulaks tu.. lega rasanyer... jamu mata jer larr ek!.. banyak no ceta aku malam ni... ampooonnn.. ye :P

yg ni versi ke-2, sbb loyang beso sikit dr yg 1st tu.. trpaksa buat lapisan tebal tp ok jugaks.. :)



P/s.kpd knor.. versi yg 1st tu sy arrange hawflakes cam yg kita bincang ari tu.. tp x dpt ler nk potong tgk camner ropenyer.. setakat tu jer yg bule dipotong tgk.. hehhehe.. nnt kita buat tuk sndri nyer baru leh tgk keberhasilannyer k!.. :)

No comments: