Monday, January 12, 2009

ASAM PEDAS AYAM

Sejak minggu lepas dah aim mesti nak buat jugak lauk ni.. dah lama x makan.. w/pon aku ni anak jati Johor.. ecece.. :P ni kali ke 2 /3 aku buat lauk ni... bese larr kan.. myKing x suka sangat ngan daging ayam, lagipon orang selangor, so rasanyer jarang sangat org selangor masak ayam buat asam pedas, tp may b dah ramai yg suke cuma myKing jer x tau lagi larr ni bule makan ker tidak.. dia lom balik keje, tengah malam karang baru sampai umah.. kalo sedap kat tekak dia..ok larr kalo tidak.. siap ler esok.. ada ler feedback aku terima.. :P



Macam bese ler.. resipi sempoi aku ni.. 1st aku lumurkan ayam ngan garam & kunyit pastu goreng setengah masak, pastu letak dalam kuah asam pedas yg sedang mendidih.. pastu letak daun kesum ( geram pulak tgk daun kesum yg ditanam dek maid umah belakang tu.. tetiba je lak teringin nak tambah dlm asam pedas ni.. hehhee... byk jugak ler aku petik tadi.. tp dh mintak izin larr.. :P ) yang lelain tu.. bese² jer..

4 comments:

Rafizah Nordin said...

selalu klu wat asam pedas suker dgn ikan terubuk tp hb tak suker.ikan terubuk tu kan banyak tulang.gangguan katenya...heee
nnt nak try wat asam pedas ngan ayam plak.tgk ape kate dia.tp hb ni yg pelik2 jarang nak sentuh.payah betullah!
sudah2nya kang dia goreng ikan bilis campo bawang ngan cili api.susah payah kite masak,ikan bilis yg dia belasah
ish, aku belasah pulak dia tu kang!
wakaka!!!

masz_73 said...

Waa.. ikan terubuk..mmg sedap buat asam pedas atau bakar.. cuma tapi byk tulang tu yg x sanggup tu.. penah akak tercekik tulang dia.. serik! lama x makan tau! kekkeke.. hb akak pulak x suka sgt ayam, tp mlm tadi elok jer piyok dh masuk sinki.. makna nyer ok lar tuuuu kannn!! :P fuhhhhhsss.. nasib baik... ahahhaha.. :P

ai said...

oooo...camtu ropanya nk masak asam pedas ayam. n3 aku aritu wat asam pedas daging ramai lak yg pelik. walhal lauk tu mmg disentap dari kecik. hihihi..eh, nnt aku nk try le masak asam pedas cam akak masak ni.

masz_73 said...

Ai, uikss.. akak pon pelik gak kalo daging masak asam.. x penah buat.. hehhehe lenkali bule jugaks try.. :P
cuba jgn x coba...