Saturday, June 27, 2009

SAMBAL PERIA, UDANG &TELUR


hmmm.... dh bbrape hari x masak ponnn fening jugak nk pikir apa yg nak dimasak semalam.. :P dak iqa kata.. "ibu beli jer larr.. x yah masak" :) hmmm... aku jawab "muak ler ibu nak makan lauk kat kedai jer.. hari ni ibu masak jer larr ek dik.." :P " alarrr... nnt kalo ibu masak, lambat, nnt adik x dapat main besikal" :( ooOOO... sebab tu ler dia x nak ibu dia ni masak..ropa2nyer ada udang sebalik batu ye... hmmmm... " alarr.. ibu masak kejap jer..nnt kul 7 dah siap, ibu bawak adik kuar main besikal k! :P " hmmm... okey lahhhhhhhh..... :( " camtu ler anak dara sorang tu.. balik jer umah lepas ngaji/x ngaji.. nak main kat luar, main beskal.. kalo x dibagi nnt muka masam kelat jer... terpaksa larr ibu layan kerenah dia setiap hari... :p

Okeyh larr.. dah x tau nk masak pe ni... kesian pulak tengok kat peria panjang lam peties yang aku rasa akan menopos sari dua lagi tu... so cepat2 potong dan buat masak camni.. letak udang, pastu myking pulak kata letak telur ... boh jer larr... janji ada lauk nk dimakan... resipi sempoi gilos tu.. :) selalu aku x letak telur..

Ekceli aku x tau nama sebenar lauk ni... hantam jer larr labuuuuuuuuuuu.... :))

2 comments:

blogresipi said...

Sedapnye peria goreng... kite suke ratah je sayur nie.. best nye!

masz_73 said...

blogresipi,
itu pebret myKing, tp kalo makan sedap kan.. sbb ada rasa pahit2 tu.. :)