Tuesday, October 28, 2008

CHOCO CREAM PUFF

Dah lama nak buat tapi x sampai seru.. tadi siang nampak kat blog hana.. makdara yg duk kat jepon tu.. ish!! teringin jugak ler nak mmbuatnyer..konon² ari ni tutup dapor tapi vit R melanda.. kekekke.. dari x de apa nak buat baik bikin benda tuk disantap kan!kan! :P


Nak jadi cerita, resipi siang² aku dah print dan failkan.. amik resipi Alongroz.. nun jauh diSarawak tu... godek punyer godek.. tapi x baca betul² cara² nak buat.. pe dah jadi ni? aku dah mengong jap.. bila tengok sumer cair jer.. ahhh!..agaknyer siAlong trsalah tulis kot.. sukatan tepung tu.. :P ok.. cuba tambah tepung.. ishh.. x jugak jadi.. hmmm.. lari kat tingkat atas, bukak balik blog dak hana.. ok.. dah dapat.. (tapi kali ni.. siap tulis nk buat kastard jer.. :) ) turun.. bege² balik.. loorr x jugak jadi!?aku dah bingung dah ni.. pi balik ngadap pc.. masuk lak blog Zaliana... (1st time mkn benda ni bila za bwk pi meeting kat Putrajaya.. ) aku baca betul² dan pahamkan... sudahnyer x bule jadi ni.. so.. dgn keciwanyer..aku buang bancuhan pertama tadi... aku godek lagi.. walllaaaa... Alhamdulillah..kali ni.. menjadiiiiiiiii uuuuuuu.... wakakakkaka... tu larr.. x baca betul² resipi, nak main taruk jer..kekekke.. aku belek balik resipi along..hmmm... mana x nyer... along tulis punyer larr ringkas.. tp mcm berbelit sikit.. puas aku dok tenung, belek, baca.. byk kali jugak larr.. x tau apa yg x kenanyer... :)


Moral of the story.. kalo x reti atau x penah buat... baca dulu resipinyer.. biar paham betul² jangan main hantam saja!!... :P neeway.. toce² all the sifus larr... hamba yg silap!! :D



Saje aku letak gambar lebih sikit.. sbb aku terperasan nampak cantik pulak kombinasi warna dia.. ceklet ngan kuning... ngam jer kan!!kan! :P tapi disbbkan 1st time aku buat.. so aku hengat adunan ni akan kembang.. tapi ropanyer tidak sangat.. jadinyer cenonit jer larr puff aku ni.. lenkali dah tau... aku tau larr nak membege nyer... wokey!!.. :P

No comments: