Wednesday, August 20, 2008

Dah lama x makan kat kedai Pak Lang time lunch so ari ni.. dapat makan ayam gorengnyer yg sedap dan wangi tu.. pas tu dapat jugak makan gulai pisang muda..hmm..nyum3x.. peberet kulit pisang tu..isinyer kureng sikit. kikiki...kat kedai makan pon sempat lg amik gbr :P. Setakat ni mmg x penah masak gulai ni.. fail... my hb pon x brape suka kalo aku buat gulai sbb katanyer aku x terror cam mak aku.. kalo mak aku datang, mesti disuruhnyer buat gulai lemak cili padi ikan keli..perrghhh!.. mentua lalu kat belakang pon x perasan... :P air tangan mak mana nak sama kan?! tp itu mak aku! bukan mak dia! cuma MIL ajer..muahhahaha.. alahai..windu laks kat hjh Mon kat Lukut tu.. :)


Seperti biasa dan selagi vit R bermaharajalela kat badan ni.. aku masak bawal sweet sour, bendi goreng telur dan ikan masin kurau goreng cili padi sempoi... (x de cili mana nak kenyang ye x?? esp. encik asben ku ituu..) :)
bawal sweet sour (khas tuk anak²ku )

Bendi goreng telur ni dpt kat blog JoAyee & Ummi (kalo x silap)

Ikan masin kurau goreng cili - resipi sndri jer..

Tekak ni sehari dua lepas dah teringin (mcm peknen lakss kuikuikui..) nak makan bubur jagung.. tengok kat blog mamavouge dan jugak kat blog Mat Gebu rasa² bahan² dah ada.. dah pasang niat nak buat malam ni.. tp sebelum tu.. kena buat siapkan keja lain dulu, cuci dapur, sidai baju pas tu nak amik anak bujang dari kelas tuisyen pulak.. my hb dah siap² nak g keja tu.. (syift malam).. K larr.. nnt kalo jadi buat dan sempat akan ku postkan kat sini.. sabar ye... :)

No comments: